Amennyire utálom a matekot, pont annyira lenyűgöz, hogy mások mit művelnek a számok törvényeinek hatására. Ki hitte volna például, hogy a pí és az aranymetszési arányok művészetre inspirálnak valakit?
Rafael Araujo venezuelai grafikus és építész azonban pont az aranymetszési arányokat vette alapul, mikor nekiállt a tökéletes felnőtt színező létrehozásának, ezzel pedig létrehozott egy matematikai értelemben vett gyönyörűséget.
Az aranymetszés ugyanis olyan arányosság, ami a természetben és a művészetben is megjelenik, ezzel tökéletes egyensúlyt teremtve a szimmetria és az aszimmetria között. Ez az arányosság fellelhető az ókori épületeken, a reneszánsz műalkotásokon, de a természetben ilyenek a csigák vonalai vagy akár a kaméleonunk csigába tekeredő farka is.
Püthagorasz és követői azt tartották, hogy a valóság matematikai alapokon nyugszik, az aranymetszésben a létezés egyik alaptörvényét vélték felfedezni, ezért is található meg a természetben és az emberi test csontvázában is lépten-nyomon az aranymetszési arány.
A művészetekben is használják, gondoljatok csak a fotózás alapjaira, de még a tipográfiában, festészetben is alkalmazzák. Rafael tehát aprólékos matematikai számolgatással állt neki lerajzolni a természetet, rajzához ceruzát, iránytűt, vonalzót és szögmérőt használt, egy alkotás pedig akár 100 órájába is belekerült.