Szeged - Szegedi iskola képviseli Magyarországot azon a svájci nemzetközi versenyen, melyen diákcégek vetélkednek az év vállalkozása címért. A waldorfosok felnőtt színezőkkel díszített tárgyakat készítenek, ezzel nyertek itthon.
Az év diákvállalkozása lett a Szabad Waldorf Általános Iskola és Gimnázium diákjainak Game of Tones nevű cége. A Junior Achievement múlt hétvégi országos versenyén mutatkoztak be egyedi papíráruikkal, melyeket saját készítésű felnőtt színezőkkel díszítenek, így minden vásárló egyedivé teheti azokat. Színezhető naptárakat, füzeteket, könyvjelzőket gyártanak, melyekkel már nemzetközi piacokon is megfordultak.
– Eredetileg egy erasmusos projektet nyertünk meg, melyben 6 ország egy-egy diákvállalkozása vesz részt – mesélte Gera Judit angoltanár, a projekt felelőse. – Erre alakítottuk meg a csapatot 10–12. évfolyamos diákokból. Ahhoz azonban, hogy a cégük hivatalosan is működhessen, be kellett neveznünk a Junior Achievement versenyre is.
Arra, hogy miért pont felnőtt színezős termékeket gyártanak, a fiatalok azt válaszolták: mert ez most nagy divat, és biztosak voltak benne, hogy eladható.
Saját maguk rajzolják azokat a színezőket, melyekkel a füzeteket, naptárakat díszítik. Fotó: Kuklis István
– Meglepően szorgalmasak – jellemezte munkatársait Rácz Zoltán, a diákcég ügyvezető igazgatója, utalva arra, hogy ha arról van szó, akár pár óra alatt megrajzolnak egy-egy új színezőt, mely aztán díszítőelemként felkerül egy termékre. Mint mondta, azért ő lett a főnök, mert a jelentkezési lapon ő volt az egyetlen, aki erre a posztra pályázott. A vállalkozásnak van gyártási és pénzügyi osztálya is, hiszen bár tét nélkül, de valóban úgy működik, mint az „igaziak". Annyi csak a különbség, hogy ezek a vállalkozók iskola mellett, szabadidejükben dolgoznak.
A diákok az országos döntőn angolul mutatták be vállalkozásukat, illetve üzleti beszámolójukat, mellyel maguk mögé utasították az ország összes többi iskolai projektjét. Ők kapták meg a lehetőséget, hogy júliusban képviselhessék hazánkat a svájci nemzetközi versenyen, ahol közel kétszáz diákvállalkozás mutatkozik be.
Mivel a waldorfos diákvállalkozók nemzetközi programban is részt vesznek, olasz és portugál piacra is kijutottak már. Emellett Óbudán és a szegedi hídi vásárban is árulták a felnőtt színezős termékeiket. Néhány hónap alatt közel 70 ezer forint hasznot termelt cégük, pedig egyelőre nincs hely, ahol folyamatosan elérhetők lennének ezek az alkotások.
– Szeretnénk idővel találni egy partnert, aki boltjában árulja ezeket az egyedi papírárukat, illetve tervezünk egy webshopot is létrehozni – mesélte Gera Judit. Mivel pedig az erasmusos program kétéves, a vállalkozás nem áll le, még egy évig tudják működtetni a szegedi diákok.
2016.06.12.
Forrás: Delmagyar.hu